SP klasa 4

1.   Zaczynamy...
Zasady bezpiecznej pracy z komputerem, projekt Komputerowy słownik
2.   Twoja wizytówka 
Łączenie tekstu i ilustracji – edytor grafiki, np. Paint grafika w Libreoffice Draw link
3.   Co nowego w szkole?
Tworzenie listy – edytor tekstu, np. Microsoft Word   LibreOffice Writer
4.   Czy masz edytor tekstu?link
Nie tylko Word – edytor tekstu Apache OpenOffice Writer
5.   Czy potrafisz szybko pisać?link
Szybkie pisanie na klawiaturze, słownik – edytor tekstu, np. Microsoft formatowanie tekstuWord
wstawianie obrazka do tekstu cw2
6.   Pilnuj lekcji! tworzenie tabeli 
Tworzenie tabeli – edytor tekstu, np. Microsoft Word ćwiczenia z tabelami
7.   Autoportret
Rysowanie – edytor grafiki, np. Paint
8.   Portret twojej klasy
Przygotowanie tekstu do druku – edytor tekstu, np. Microsoft Word
9.   Pokaż, jaki jesteś
Tworzenie slajdu – program do prezentacji, np. Microsoft PowerPoint
10.  Przyroda z komputerem
Tworzenie prezentacji – program do prezentacji, np. Microsoft PowerPoint
11.  Hieroglify? znaki specjalne
Czcionki graficzne i symbole – edytor tekstu, np. Microsoft Word
12.  Niech wszyscy wiedzą  wzór link
Ilustrowanie i formatowanie tabeli – edytor tekstu, np. Microsoft Word, edytor grafiki, np. Paint
13.  Bezpiecznie w sieci film e-lekcja link
Poznanie zasad bezpieczeństwa w Internecie
14.  Znajdź w sieci
Wyszukiwanie danych w Internecie – wyszukiwarka, np. Google
15.  Język polski w Internecie link
Łączenie tekstów – edytor tekstu, np. Microsoft Word
16.  Czyj to zamek? link
Pisanie i ilustrowanie opowiadania – edytor tekstu, np. Microsoft Word
17.  Książka z obrazkami
Przygotowanie wspólnego dokumentu (książki) – edytor tekstu, np. Microsoft Word
18.  Goście mile widziani link
Projektowanie i drukowanie zaproszeń – edytor tekstu, np. Microsoft Word
19. Sprytne rysowanie -narysuj w programie AUTODRAW   rysunek owoców link
20. Poprawianie i retuszowanie
Tworzenie własnej ikony – edytor grafiki, np. Paint
21. Godzina kodowania 4b 4c
21 Poprawianie, tuszowanie
21. Scratch – co to jest? wstęp  wstęp-teoria
Instalacja programu Scratch, zakładanie konta użytkownika
22. Scratch – duszki i skrypty
Przeglądanie przykładowego projektu i korzystanie z edytora obrazów w Scratchu
23. Scratch – teksty i dźwięki
Budowanie projektu z tekstem i dźwiękiem w Scratchu
24. Scratch – rysuj z Mruczkiem    sześcian
Rysowanie kolorowym pisakiem na scenie w Scratchu
24a Pierwsza Gra link
25. Liczby w komórkach link   Libreoffice calc
Wprowadzanie i analiza danych – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
26. Kolorowe słupki link
Pierwsze wykresy w arkuszu – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
27. Czy masz arkusz kalkulacyjny?
Nie tylko Excel – arkusz kalkulacyjny Apache OpenOffice Calc
28. A ty rośniesz...
Tworzenie wykresu kolumnowego, analiza wyników – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
29. Matematyka z komputerem
Tworzenie formuł – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
30. O czym mówią dane?
Porządkowanie danych w tabelach i na wykresach – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
Projekt Komputerowy słownik
Podsumowanie pracy nad całorocznym projektem
Podsumowanie i ocenianie