Tematy:
1.Zasady pracy z komputerem. PSO I BHP.
Przedmiotowy System Oceniania z informatyki klasa 7.
Poznawanie zasad korzystania z pracowni komputerowej, zasad bezpiecznej pracy z komputerem film, klasyfikacji programów komputerowych. ergonomia epodręcznik
2. Cechy komputerów
elementy zestawu komputerowego - film
podzespoły zestawu komputerowego -film
Poznajemy podstawowe elementy komputera i ich parametry oraz
jednostki, w których określa się te parametry
Elementy zestawu komputerowego.
3. Czy masz 1101 lat?
Dane w komputerze – reprezentacja, sposoby zapisu. Podstawy
działania komputera – systemy pozycyjne. Bity i bajty. Zamiana systemów liczbowych teoria i zadania na szóstkę film
Korzystanie z Kalkulatora (widok programisty) lub w arkuszu
4. W sieci
Jak wyszukiwać potrzebne informacje i elementy graficzne w
sieci i je wykorzystywać, jak założyć konto pocztowe Google
Proszę utworzyć konto na gmail
5. W chmurze
Jak wykorzystać konto pocztowe Google, uprawniające do
bezpiecznego korzystania z usług internetowych, w szczególności, jak korzystać
z Dysku Google, jakie korzyści płyną ze świadomego użytkowania Internetu -każdy wypełnia slajd zgodny z numerem komputera przy którym siedzi od 1 do 24 -slajd ma zawierać dowolne zdjęcie z opisem i podpis kto wykonał.}
6. Wspólne dokumenty
Jak korzystać ze wspólnych dokumentów, jakie są zasady
netykiety, jak przyspieszyć porozumiewanie się w sieci za pomocą
skrótów i
obrazków literowych
Lekcje programowania Scratch online podręcznik
1. Duszek w labiryncie link
Sterowanie duszkiem, zastosowanie pętli zawsze, wykorzystanie instrukcji warunkowej jeśli
2. Malowanie na ekranie
Po co są procedury bezparametrowe i z parametrem, jak tworzyć własne bloki w Scratchu, jak korzystać z nich podczas tworzenia projektu
(Projektowanie gry) film
(Projektowanie gry) film
3. Gra z komputerem – Papier, nożyce, kamień
Zasady gry Papier, nożyce, kamień i jej programowanie w Scratchu
4. Ruch i dźwięk
Jak animować duszki Scratcha, jak wykorzystać dźwięk w projektach.
5. Minimum, maksimum min
Co to jest zmienna typu lista, jak zapisywać na niej liczby, minimum zbioru liczb, jak je znajdować
Co to jest operacja modulo, jak sprawdzać parzystość liczby, jak sprawdzać, czy liczba jest pierwsza, jak wykorzystać pętlę powtarzaj...aż
Lekcje z algorytmami
1. Zakręt za zakrętem link
Sposoby tworzenia skryptów rekurencyjnych, figury rekurencyjne.
Rozwiązanie problemu wież Hanoi.
3. Algorytm i schemat NWD
Rozwiązanie w scratch
4. Języki programowania
Języki programowania (Python i JavaScript), przykładowe programy oparte n
a algorytmie Euklidesa (obliczanie NWD). w Turbo Pascalu link
Turbo Pascal online link
Nwd w jave link a algorytmie Euklidesa (obliczanie NWD). w Turbo Pascalu link
Turbo Pascal online link
5. Ciąg Fibonacciego (przykład króliki)
Środowisko SNAP!, złożoność algorytmu.
Algorytm liczący liczby Fibonacciego i znaczenie śledzenia działania
Złota liczba ciekawostkaAlgorytm liczący liczby Fibonacciego i znaczenie śledzenia działania
6. Szybkie porządki
szybkie sortowanie
program w snap link
Lekcje w edytorze
szybkie sortowanie
program w snap link
Lekcje w edytorze
1. Pisz sprawnie i
ładnie zadanie kurs dla opornych
Podstawowe zasady
wpisywania tekstu w edytorze. Praca z gotowym tekstem, zmiana
czcionki, wyglądu strony, korzystanie
z linijki, estetyka
przygotowania tekstu do druku, drukowanie
2. Jak to się
pisze?
Stosowanie
podstawowego słownictwa związanego z obecnością komputerów w
naszym codziennym życiu. Stosowanie
różnorodnych
sposobów pracy z tabelami: wstawianie, wypełnianie treścią,
zaznaczanie, dostosowywanie, formatowanie,
przekształcanie
tekstu na tabelę i tabeli na tekst, przygotowanie do wydruku.
Korzystanie z poleceń: Znajdź, Zamień oraz
sortowania akapitów
w tekście.
Rozplanowanie tekstu
na stronie, dobranie sposobu formatowania czcionki do charakteru i
wyglądu tekstu. Tworzenie układu
kolumnowego tekstu.
Stosowanie tabulatorów, linijki, wcięcia akapitów, wyrównania
tekstu. Wstawianie wymuszonego
końca strony,
kolumny, wiersza. Ilustrowanie tekstu gotową grafiką lub wykonanymi
własnoręcznie ilustracjami. Osadzanie
grafiki w tekście,
zmiana rozmiaru obrazka, ustawianie obrazków w wybranych miejscach.
Wypełnianie nagłówka i stopki,
formatowanie tekstu
w nagłówku i stopce. Sprawdzanie, jak będzie wyglądał
wydrukowany tekst
Ilustrowanie tekstu
gotową grafiką. Przekształcanie i modyfikowanie prostych rysunków
obiektowych. Osadzanie na różne sposoby grafiki obiektowej w
tekście. Umieszczanie rysunku jako tła dokumentu tekstowego.
Stosowanie czcionki o niestandardowym rozmiarze, wypunktowanie,
numerowanie
5. Dialog z maszyną
materiały (proszę o przerobienie tekstu harel.rtf zgodnie z instrukcją w książce na stronie 104 i 105)
materiały (proszę o przerobienie tekstu harel.rtf zgodnie z instrukcją w książce na stronie 104 i 105)
Sprawdzanie pisowni
w dokumencie, korzystanie ze słownika wbudowanego w edytor i systemu
podpowiedzi. Korzystanie ze Schowka oraz z techniki „przenieś i
upuść”. Korzystanie z symboli, znaków specjalnych i specjalnych
zestawów czcionek. Wykonywanie zrzutów ekranu i ilustrowanie nimi
własnych dokumentów
6. Portfolio z
tekstami materiały
Posługiwanie się
funkcjami Schowka. Stosowanie stylów, tworzenie spisu treści
obszernego dokumentu. Tworzenie strony tytułowej, dzielenie
dokumentu na sekcje 1
Lekcje z multimediami
1. Światłem malowane karta pracy podręcznik
Poprawianie podstawowych parametrów zdjęcia (jasność, kontrast, kolorystyka),
korygowanie niekorzystnych krzywizny obrazu, wybieranie odpowiedniego kadru
i eliminowanie niepożądanych elementów na zdjęciu,
dobieranie parametrów zdjęcia stosownie do jego przeznaczenia:
wykonania odbitek lub wydruku, oglądania go na ekranie komputera.
korygowanie niekorzystnych krzywizny obrazu, wybieranie odpowiedniego kadru
i eliminowanie niepożądanych elementów na zdjęciu,
dobieranie parametrów zdjęcia stosownie do jego przeznaczenia:
wykonania odbitek lub wydruku, oglądania go na ekranie komputera.
2. Afisz na konkurs
Jak łączyć różne elementy w jeden obraz, dodawać do obrazu warstwy tekstowe,
wypełniać dowolnym wzorem czcionki w tekście, stosować maski.
Jak wyrównywać elementy względem osi pionowej i poziomej obrazu.
wypełniać dowolnym wzorem czcionki w tekście, stosować maski.
Jak wyrównywać elementy względem osi pionowej i poziomej obrazu.
3. Nie taka martwa natura
Tworzenie filmu na podstawie jednego obrazu statycznego.
Jak importować napisy i obrazy do programu Photo Story.
Jak stosować swobodny ruch kamery w programie Photo Story.
Jak płynnie zmieniać kierunek ruchu kamery. Jak zapisywać projekt i gotowy film.
Jak importować napisy i obrazy do programu Photo Story.
Jak stosować swobodny ruch kamery w programie Photo Story.
Jak płynnie zmieniać kierunek ruchu kamery. Jak zapisywać projekt i gotowy film.
4. Cyfrowy montaż filmu
Jak zaimportować obrazy i filmy do programu Movie Maker.
Jak stosować efekty wizualne dla wybranych sekwencji filmu.
Jak wprowadzać napisy początkowe, podpisy i napisy końcowe.
Jak zapisać projekt oraz gotowy film.
Jak stosować efekty wizualne dla wybranych sekwencji filmu.
Jak wprowadzać napisy początkowe, podpisy i napisy końcowe.
Jak zapisać projekt oraz gotowy film.
5. Przygotowanie prezentacji
Praca w zespole nad wspólnym projektem, tworzenie prezentacji w programie PowerPoint,
umieszczanie w prezentacji obrazków, dźwięków, filmów.
umieszczanie w prezentacji obrazków, dźwięków, filmów.
6. Prezentacja
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint,
umieszczanie w prezentacji obrazków, dźwięków,
filmów. Doskonalenie prezentacji. Przygotowanie do prezententacji.
umieszczanie w prezentacji obrazków, dźwięków,
filmów. Doskonalenie prezentacji. Przygotowanie do prezententacji.