KLASA 6 (32 GODZ.)
1. Lekcje z aplikacjami (8 godz.)
Tematy lekcji
|
Liczba godzin
|
1. Bezpiecznie z komputerem
Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem, uzależnienie od komputera i internetu, Dzień Bezpiecznego Internetu
|
1
|
2. Logogryfy i krzyżówki
Modyfikacja tabeli, przygotowanie listy numerowanej – wstawianie tabeli e-podr
| |
3. Obrazy z ekranu
Wykonywanie zrzutów ekranowych, tworzenie instrukcji gry win10
|
1
|
Tworzenie infografiki, graficzna prezentacja danych – edytor tekstu, np. Microsoft Word,
arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel, edytor grafiki, np. Paint |
1
|
Opracowanie prezentacji ze zrzutami ekranu i dźwiękiem, zapisanie jej w formie filmu
– program do prezentacji, np. Microsoft PowerPoint |
1
|
6. Porządki
Usuwanie zbędnych plików, porządkowanie prac, tworzenie jednego dokumentu
z dostępem do wielu prac |
1
|
7. Obrazki z figur
|
1
|
8. Wektorowe zaproszenie
Pisanie tekstów, zamiana fotografii na grafikę wektorową – edytor grafiki wektorowej, np. Inkscape znaki drogowe zdjęcie do ramki ćwiczenie 2 zdjęcie
|
1
|
2. Lekcje z algorytmami (8 godz.)
Tematy lekcji
|
Liczba godzin
|
9. Ukryte liczby
Analiza zadania, algorytm znajdowania elementu największego i najmniejszego w danym zbiorze wstęp do algorytmów
|
1
|
10. Poszukaj minimum
Stosowanie typu danych w postaci listy, algorytm znajdowania najmniejszej wartości Libre office
– środowisko Scratch suma liczb minimum z liczb |
1
|
11. Znajdź szóstkę!
Algorytm poszukiwania elementu w nieuporządkowanym zbiorze – środowisko Scratch
|
1
|
Strategia zgadywania liczby z podanego zakresu kolejnych liczb, rozbudowana pętla warunkowa
– środowisko Scratch |
1
|
13. Czy komputer zna tabliczkę mnożenia? link
Algorytm mnożenia dwóch liczb, tworzenie nowego bloku z obliczeniami – środowisko Scratch
|
1
|
14. Czy znasz tabliczkę mnożenia? link
Tworzenie testu sprawdzającego znajomość tabliczki mnożenia – środowisko Scratch
|
1
|
15. Czy komputer zgadnie liczbę?link
Przygotowanie gry polegającej na zgadywaniu przez komputer liczby z podanego zakresu kolejnych liczb całkowitych – środowisko Blockly
|
1
|
Algorytm pisemnych działań arytmetycznych, wykorzystanie funkcji logicznej JEŻELI
– arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel |
1
|
3. Lekcje z liczbami (6 godz.)
Tematy lekcji
|
Liczba godzin
|
17. Policz, czy warto ! Zadanie_5_6 Instrukcja do zad 5 i 6
Wprowadzanie serii danych – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
|
1
|
Sortowanie, filtrowanie i analizowanie danych – arkusz kalkulacyjny, np. Arkusze Google, Microsoft Excel
|
1
|
19. Tik-tak, tik-tak
Formaty dat, wykonywanie obliczeń na liczbach reprezentujących daty – arkusz kalkulacyjny,
np. Microsoft Excel link |
1
|
20. Orzeł czy reszka?
Wykorzystanie funkcji losujących, prezentacja wyników na wykresie – arkusz kalkulacyjny,
np. Microsoft Excel |
1
|
Zamiana kodu paskowego na liczby i liczb na kod paskowy
|
1
|
22. Kodowanie liter
Zamiana liczb na odpowiadające im znaki z klawiatury, odczytywanie kodów QR
|
1
|
4. Lekcje w sieci (10 godz.)
Tematy lekcji
|
Liczba godzin
|
23. Wysyłać czy udostępniać
Wysyłanie wiadomości do wielu osób i z załącznikami, udostępnianie plików o dużej objętości
|
1
|
24. Pomoc z angielskiego
Korzystanie z automatycznego tłumacza online, sprawdzanie pisowni w edytorze tekstu
|
1
|
Ćwiczenia z matematyki w Akademii Khana
|
1
|
26. Dziel się wiedzą
Siostrzane projekty Wikipedii link
|
1
|
27. Komputery w pracy
Zawody, w których niezbędne są kompetencje informatyczne
|
1
|
28. Astronomia z komputerem
Korzystanie z komputerowych planetariów Stellarium i Google Earth
|
1
|
29. Liternet
Literatura w internecie, formaty elektronicznych książek
|
1
|
30. Słownik terminów komputerowych
Wstawianie strony tytułowej do wielostronicowego dokumentu, tworzenie systemu
odnośników, numerowanie stron – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
2
|
Podsumowanie i ocenianie Zadania ze zdalnego link
|
1 |