SP klasa 8

1.Lekcje z HTML-em (6 godz.)  link-epodręcznik
Kurs html

1.1. Jak to zrobić w HTML-u i CSS?  podstawy
Programy do tworzenia stron WWW, wprowadzenie w
historię języka znaczników hipertekstu (HTML)
oraz kaskadowych arkuszy stylów (CSS), ogólna struktura dokumentu HTML,
definiowanie stylów w dokumencie HTML
1.2. Strona w dobrym stylu lekcja 1
Tworzenie dokumentu HTML z zastosowaniem CSS – definiowanie właściwości czcionki
i akapitu, definiowanie jednostek miar i kolorów, osadzanie elementów graficznych,
korzystanie ze znaków specjalnych
1.3. Strona interaktywna
Wprowadzenie do dynamicznego HTML,
tworzenie elementów interaktywnych za pomocą CSS i JavaScript,
budowanie galerii z wykorzystaniem elementów interaktywnych
1.4. Witryna WWW
Rodzaje witryn WWW, porządkowanie kodu dokumentu HTML, tworzenie witryny poprzez połączenie poszczególnych dokumentów HTML systemem odnośników
1.5. Prawo w internecie
Prawo autorskie a ochrona wizerunku oraz twórczości (ochrona elementów serwisów i całych serwisów WWW, ochrona oprogramowania), wolne oprogramowanie, bezpieczeństwo w sieci
komendy HTML cz1
komendy HTML cz2
komendy HTML cz3
komendy HTM cz4
komendy HTM cz5

Lekcje programowania (6 godz.) python online  kurs pythona

Tematy lekcji Liczba godzin
2.1. Pisz i powtarzaj
Instalowanie programu Python, stosowanie polecenia print i pętli for
2.2. Programuj obliczenia
Operacje matematyczne, typy zmiennych, definiowanie funkcji bez parametru
2.3. Sumuj liczby link
Operowanie zmiennymi, definiowanie funkcji z parametrem, stosowanie instrukcji
warunkowej i podstawowych algorytmów na liczbach naturalnych
2.4. Liczby nie tylko doskonałe
Wykorzystywanie funkcji do obliczeń, moduł math
2.5. Szukaj z Pythonem link
Wyszukiwanie elementu w zbiorze uporządkowanym i nieuporządkowanym, moduł random, stosowanie pętli while 1
2.6. Zrób porządek
Porządkowanie elementów zbioru przez proste wybieranie i zliczanie, wykorzystywanie list

3.Lekcje z danymi (6 godz.)

3.1. Jak to z Gaussem było link
Sumowanie w arkuszu kalkulacyjnym, porządkowanie danych w tabelach, analizowanie
danych zapisanych w arkuszu, obliczeń i prawidłowości 1
3.2. Liczby, potęgi, ciągi
Wprowadzanie serii danych, formuł i funkcji do arkusza kalkulacyjnego, porównywanie
ciągów liczbowych, włączanie ochrony arkusza 1
3.3. Z tabeli – wykres
Rysowanie wykresów funkcji za pomocą kreatora wykresów arkusza kalkulacyjnego,
wstawianie
i formatowanie wykresu punktowego
3.4. Przestawianie i przedstawianie danych
Przeglądanie i sortowanie dużych zestawów danych w arkuszu kalkulacyjnym, tworzenie
tabeli przestawnej, wykonywanie prostych obliczeń statystycznych i prezentowanie ich
w arkuszu
3.5. Dużo danych
Przeglądanie i analizowanie dużych zestawów danych w arkuszu kalkulacyjnym,
zastosowanie wybranych funkcji statystycznych oraz linii trendu, przetwarzanie rozproszone
i projekty realizowane w tym systemie 1
3.6. Moi znajomi
Wprowadzenie do pracy z kartotekową bazą danych – przygotowanie, filtrowanie,
uzupełnianie, poprawianie i sortowanie danych, zastosowanie formularza do wpisywania
danych 1

4.Lekcje z modelami (6 godz.)

4.1. Kości zostały rzucone
Wykorzystanie funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, przeprowadzanie symulacji
procesu o losowym przebiegu 1
4.2. Fraktale w Scratchu i w Pythonie
Rysowanie drzew binarnych zwykłego i losowego w Scratchu i w Pythonie 1
4.3. Fraktale w smartfonie
Rysowanie płatka Kocha i trójkąta Sierpińskiego w środowisku App Lab 1
4.4. Kolorowa płaszczyzna
Programowanie gry w ciepło–zimno w Scratchu i w środowisku Processing JS Akademii Khana 1
4.5. Gra w życie
Symulacja procesu dla różnych ustawień początkowych 1
4.6. Podróże z komputerem
Korzystanie z map internetowych, transpozycja tabel w arkuszu kalkulacyjnym 1



5.Lekcje z mobilnym Internetem (8 godz.)

5.1. Mały robot – Android 
strona o androidzie link 
historia do 2016 film  link
android 11 nowości 2020 link
Omówienie narzędzi i aplikacji użytkowych wbudowanych w system Android oraz
zewnętrznych, instalacja i obsługa obiektyw google link
Zapoznaj się z aplikacją Tiny Scanner 
5.2. Ze smartfonem na piechotę nawigowanie
Planowanie i dokumentowanie wycieczki z wykorzystaniem urządzenia mobilnego,
publikowanie trasy wycieczki w Internecie traseo.pl karty pracy link aplikacje do podróżowania rowerem link
5.3. Rozszerzona rzeczywistość – tuż obok materiał1 zastosowanie w przemyśle link
Technologia rozszerzonej rzeczywistości i jej zastosowanie
5.4. Rozszerzona rzeczywistość – kosmos
Wybrane aplikacje wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości link do materiału
5.5. Ucz się w sieci – Akademia Khana
Wykorzystanie portalu Akademii Khana do dokształcania się i rozwijania zainteresowań 1
5.6. Ucz się i rozwijaj zainteresowania w sieci
Ciekawe serwisy wspomagające samodzielną naukę i rozwijanie zainteresowań
– platforma Zooniverse.org, portale TED.com i Ed.TED.com 1
Podsumowanie i ocenianie 2